Voormalig VV HEBES talent Seb Loeffen tekent bij Excelsior Rotterdam

HomeVoormalig VV HEBES talent Seb Loeffen tekent bij Excelsior Rotterdam

Voormalig VV HEBES talent Seb Loeffen tekent bij Excelsior Rotterdam

woensdag  14 augustus
Seb begon zijn voetbalavontuur in onze jeugdopleiding en ontwikkelde zijn talent verder bij PSV, waar hij de jeugdopleiding heeft doorlopen. Na een mooie tijd bij Sassuolo in het buitenland, is hij nu weer terug in Nederland om zijn carrière voort te zetten bij Excelsior! Wij zijn enorm trots op alles wat je al hebt bereikt en wensen je heel veel succes voor de toekomst!

Excelsior verwelkomt talentvolle verdediger Seb Loeffen

Excelsior Rotterdam heeft zich versterkt met de komst van Seb Loeffen. De 20-jarige verdediger tekent voor twee seizoenen bij de Kralingers met een optie voor een extra jaar. Loeffen, die de afgelopen drie jaar in Italië speelde, keert terug naar Nederland om zijn carrière voort te zetten bij Excelsior.

De in Weert geboren Loeffen doorliep de jeugdopleiding van PSV, alvorens op 17-jarige leeftijd de stap naar Italië te maken. Daar speelde hij drie jaar in de jeugd van Sassuolo, nu kiest de talentvolle verdediger voor een terugkeer naar Nederland om zich verder te ontwikkelen bij Excelsior Rotterdam.

Technisch manager Niels van Duinen: “Met Seb Loeffen hebben we een jongen binnengehaald die zijn opleiding heeft doorlopen bij PSV, en de laatste 3 jaar bij Sassuolo in Italië heeft gespeeld. We zochten in de achterste lijn met Casper nog een concurrent, Seb gaat die positie invullen en wilt bij ons graag zijn toekomst voortzetten. We zijn blij dat we samen de definitieve stap kunnen maken, hij zal de komende weken getraind worden om zo snel mogelijk impact te hebben op onze ploeg.”

“Ik ben super blij dat ik hier mag voetballen,” vertelt Loeffen enthousiast. “Mijn grote wens was om terug te keren naar Nederland, omdat ik me hier verder wil ontwikkelen en wil laten zien wat ik kan. Excelsior had vanaf het eerste moment veel vertrouwen in mij en presenteerde een duidelijk plan voor mijn ontwikkeling. Dat gaf mij direct het vertrouwen dat dit de juiste club voor mij is.”

Terugblikkend op zijn tijd in Italië, zegt Loeffen: “In het begin was het moeilijk, maar zodra je de taal spreekt, wordt het steeds makkelijker. Het was een leerzame ervaring die me als speler en persoon heeft gevormd.”

De nieuwste aanwinst van Excelsior kijkt uit naar zijn tijd in Rotterdam: “Het is een warme club, en ik kijk ernaar uit om met het team een mooi seizoen neer te zetten. Het voelt goed om hier te zijn, ik hoop een leuk team te hebben en een succesvol seizoen tegemoet te gaan. Mijn focus ligt op het opdoen van ervaring in het profvoetbal en het maken van zoveel mogelijk minuten. Tot nu toe heb ik alleen in de jeugd gespeeld, dus dit is de eerste keer dat ik op een hoger niveau mag spelen. Ik wil mezelf bewijzen en mijn steentje bijdragen aan het team.”

Loeffen begon zijn voetbalcarrière in 2013 in de jeugdopleiding van PSV, waarna hij vervolgens vanaf zijn 17e speelde bij Sassuolo in het Italiaanse Reggio Emilia. Nu keert hij na 3 jaar terug om te voetballen in Nederland.

Bron: Excelsior Rotterdam
Fotografie: Excelsior Rotterdam